Senior manager

Gil*** ***** (XX anos)
Directora de Comunicaçao em TAP Air Portugal
Católica Lisbon Business School
Lisboa,
Lisboa
Este candidato está disposto a se mudar
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Experiência
Directora de Comunicaçao
TAP Air Portugal
jan 2017 - jan 2018
Media Relations
. Media Products strategy and design
. Internal Communication projects
. Institutional Events strategy, design and implementation
. Institutional Relations;
. TAP's Museum activation
. General Multi Channel Content strategy and Media Production
Head of Loyalty
TAP Air Portugal
dez 2013 - dez 2016
. Non air partnerships management, such as travel, shopping, retail, banks and assurances, entertainment, telecom
. Air Partnerships management
• B2C and B2B loyalty product developments (home market and abroad)
• Multi-channel and multi-market loyalty communication
• Customer Analytics
• Loyalty Operations (loyalty customer service and call center)
• New customer segments and products launch, such as a junior and a young adults customers
• New Business
• Customer Acquisition and Retention
Head of Marketing
TAP Air Portugal
dez 2008 - nov 2013
Hard selling and branding campaigns (online and offline) in Portugal and abroad
. Digital projects leadership
. Loyalty communication (B2B and B2C)
. Sponsorship
. Social Media Management (servicing and promotion)
. Multi-channel content management
. Airports and Aircraft Signage
. Merchandising
. Fairs and Events
. Special projects, such as a new safety film, new brand signature ("De Braços Abertos"), a flash mob and a new junior brand launch
Loyalty Communication
TAP Air Portugal
nov 2004 - nov 2008
•Design and implementation of loyalty products and new features
•Targeted campaigns design and implementation (offline and online)
• Account Management for national and international loyalty partnerships (Insurances, Tour Operators, Media and Retail)
•New loyalty website project
•CRM
. Miles&Cash new product design and implementation
Marketing Director
Pestana Hotel Group
. Marketing product design
. Brand Management
. Marketing activation campaigns
. Content production
. Social media strategy and activation
. E-Commerce/Loyalty (e-mail marketing and content management)
. Customer journeys and e-mail campaigns automation
. Loyalty Partnerships
. CRM strategy
. Loyalty Customer Service
. Salesforce Marketing Cloud as a marketing automation tool
Customer Service
TAP Air portugal
. Customer service team support
. Customer management information and Customer Service
. Ability for decision
. Statistical Reports
Formação
Gestão
Católica Lisbon Business School
out 2012 - jul 2013

          
          
Marketing
IPAM Marketing School
set 2002 - jul 2003

          
          
Comunicação Social
Escola Superior de Comunicação Social
set 1993 - jul 1998

          
        
Idiomas
Inglês - fluente
Francês - Intermédio
Informações Adicionais
Carta de Apresentação
Caros Senhores,

Há quem cite  o verso - «O caminho faz-se caminhando», «Se hace camino al andar», da autoria do poeta castelhano – Antonio Machado.

Ao longo da minha carreira, que construo passo a passo, conhecendo-me melhor em cada momento do caminho, procuro as resposta e decido de acordo com o que faz para mim mais sentido, na gestão do meu desenvolvimento profissional e pessoal.

São momentos de introspeção que me têm permitido assumir novos compromissos de vida e decidir por caminhos, por vezes diferentes do que eu mesma esperaria. 

Uma das minhas recentes decisões é de facto querer seguir um novo rumo profissional, testar-me uma vez mais numa mudança e num novo processo de adaptação e de poder entregar a outras organizações a minha expertise em Marketing, Comunicação, Gestão de Clientes e Liderança de Pessoas. No fundo, abraçar um novo desafio, após cerca de 22 anos de experiência profissional, na área do transporte aéreo/turismo, 12 dos quais a fazer gestão de pessoas.

Ao longo da minha carreira tenho acompanhado e liderado várias equipas, em  projetos, nas áreas de branding, media, digital, desenho de produto, receitas auxiliares, advertising, parcerias e fidelização.
Equipas e pessoas que tenho gerido com sucesso, levando-as à implementação de projetos específicos como um novo programa de fidelização, um novo website, uma nova assinatura de marca, um novo serviço de atendimento a clientes em social media, vários projetos de Voice of Customer e Experiência de Cliente, Novos Produtos na área de Loyalty, focados na obtenção de receita, projetos de awareness na media nacional e internacional, entre outros.
Acredito, por isso que posso trazer muitas das minhas aprendizagens a outras organizações, dentro e fora do sector turístico.
Melhores cumprimentos.