Senior manager
Gil*** ***** (XX anos)
Directora de Comunicaçao em TAP Air Portugal
Católica Lisbon Business School
Lisboa,
Lisboa
Este candidato está disposto a se mudar
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Experiência
Directora de Comunicaçao
TAP Air Portugal
jan 2017
-
jan 2018
Media Relations . Media Products strategy and design . Internal Communication projects . Institutional Events strategy, design and implementation . Institutional Relations; . TAP's Museum activation . General Multi Channel Content strategy and Media Production
Head of Loyalty
TAP Air Portugal
dez 2013
-
dez 2016
. Non air partnerships management, such as travel, shopping, retail, banks and assurances, entertainment, telecom . Air Partnerships management • B2C and B2B loyalty product developments (home market and abroad) • Multi-channel and multi-market loyalty communication • Customer Analytics • Loyalty Operations (loyalty customer service and call center) • New customer segments and products launch, such as a junior and a young adults customers • New Business • Customer Acquisition and Retention
Head of Marketing
TAP Air Portugal
dez 2008
-
nov 2013
Hard selling and branding campaigns (online and offline) in Portugal and abroad . Digital projects leadership . Loyalty communication (B2B and B2C) . Sponsorship . Social Media Management (servicing and promotion) . Multi-channel content management . Airports and Aircraft Signage . Merchandising . Fairs and Events . Special projects, such as a new safety film, new brand signature ("De Braços Abertos"), a flash mob and a new junior brand launch
Loyalty Communication
TAP Air Portugal
nov 2004
-
nov 2008
•Design and implementation of loyalty products and new features •Targeted campaigns design and implementation (offline and online) • Account Management for national and international loyalty partnerships (Insurances, Tour Operators, Media and Retail) •New loyalty website project •CRM . Miles&Cash new product design and implementation
Marketing Director
Pestana Hotel Group
. Marketing product design . Brand Management . Marketing activation campaigns . Content production . Social media strategy and activation . E-Commerce/Loyalty (e-mail marketing and content management) . Customer journeys and e-mail campaigns automation . Loyalty Partnerships . CRM strategy . Loyalty Customer Service . Salesforce Marketing Cloud as a marketing automation tool
Customer Service
TAP Air portugal
. Customer service team support . Customer management information and Customer Service . Ability for decision . Statistical Reports
Formação
Gestão
Católica Lisbon Business School
out 2012
-
jul 2013
Marketing
IPAM Marketing School
set 2002
-
jul 2003
Comunicação Social
Escola Superior de Comunicação Social
set 1993
-
jul 1998
Idiomas
Inglês - fluente
Francês - Intermédio
Informações Adicionais
Carta de Apresentação
Caros Senhores, Há quem cite o verso - «O caminho faz-se caminhando», «Se hace camino al andar», da autoria do poeta castelhano – Antonio Machado. Ao longo da minha carreira, que construo passo a passo, conhecendo-me melhor em cada momento do caminho, procuro as resposta e decido de acordo com o que faz para mim mais sentido, na gestão do meu desenvolvimento profissional e pessoal. São momentos de introspeção que me têm permitido assumir novos compromissos de vida e decidir por caminhos, por vezes diferentes do que eu mesma esperaria. Uma das minhas recentes decisões é de facto querer seguir um novo rumo profissional, testar-me uma vez mais numa mudança e num novo processo de adaptação e de poder entregar a outras organizações a minha expertise em Marketing, Comunicação, Gestão de Clientes e Liderança de Pessoas. No fundo, abraçar um novo desafio, após cerca de 22 anos de experiência profissional, na área do transporte aéreo/turismo, 12 dos quais a fazer gestão de pessoas. Ao longo da minha carreira tenho acompanhado e liderado várias equipas, em projetos, nas áreas de branding, media, digital, desenho de produto, receitas auxiliares, advertising, parcerias e fidelização. Equipas e pessoas que tenho gerido com sucesso, levando-as à implementação de projetos específicos como um novo programa de fidelização, um novo website, uma nova assinatura de marca, um novo serviço de atendimento a clientes em social media, vários projetos de Voice of Customer e Experiência de Cliente, Novos Produtos na área de Loyalty, focados na obtenção de receita, projetos de awareness na media nacional e internacional, entre outros. Acredito, por isso que posso trazer muitas das minhas aprendizagens a outras organizações, dentro e fora do sector turístico. Melhores cumprimentos.
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