Manager

Rut*** ***** (XX anos)
Project Manager Office em Siemens SA
ISCTE
Alenquer,
Lisboa
Este candidato está disposto a se mudar
|
Experiência
Project Manager Office
Siemens SA
nov 2015 - Atualmente
Since 2015, I am PMO of the Corporate Finance South West Europe Hub, in the Projects and Processes team.
Main Roles and Responsibilities:
- Part of the Management Team giving effective support in decision making with relevant and accurate
information
- Being the single source of the truth as the central point for lessons learned, templates and best
practice.
- Responsible for managing the documentation, project history and organizational knowledge making
sure everything is stored and available.
- The PMO is the guardian of project management processes; in this regard for the quarterly publishing
of the Financial Processes Handbook
- Responsible to create, develop, maintain and optimize an effective Management System to store the
portfolio to be analyzed, monitor and track projects (Pipeline / SSP environment, Project information
and SharePoint or similar).
Project Management Team & SWE Business Partner
Siemens SA
jun 2014 - nov 2015

          
          
Business Support & Strategy Coordinator
Siemens SA
abr 2013 - jun 2014
Controlling & Finance Regional South West Europe
Formação
Gestão de Customer Service
ISCTE
out 2009 - jul 2010
Especialização
Línguas e Literaturas Modernas
Universidade de Lisboa, Faculdade de Letras
Bacharelato
Idiomas
Inglês - Avançado
Alemão - Básico
Espanhol - Intermédio
Informações Adicionais
CV
Em caso de interesse, tenho mais 7 experincias profissionais, como Customer Care Manager, HR Manager, Quality Manager^, assim como mais formações e certificações, a ultima em Novembro de 2018, PMO Certification na Suiça.
Não querendo ser extensiva, não coloquei tudo aqui. 
Solicitar o envio de CV via email em caso de interesse e/ou função adequada ao perfil em aberto. 
Obrigado 
Rute Vieira